lørdag 12. februar 2011

Trött...

Den uka her har värt utrolig slitsom! Enda godt Henrik kommer hjem i dag!!
Startet jo med at Miranda hadde feber på onsdags morgen, men ho var like glad som vanlig og lekte og koste seg :) Men ho var hjemme fra barnehagen. På torsdag hadde ho fortsatt feber så jeg ringte barnehagen og sa at ho skulle väre hjemme torsdag og fredag... På torsdagen var ho veldig trött og ville bare sitte på meg og se på tv eller se i böker... Så var det nesten så ho sovnet så jeg skulle legge henne ned på sofaen og da plutselig bare sto blikke til Miranda helt stille! Har aldri opplevd noe sånt för... Og jeg kjente jo at ho var veldig varm så jeg la henne ned på senga og åpna balkong döra for å få ned kroppstemperaturen, ´men ho pusta ikke, ho bare lå der! Jeg fikk panikk og ringte 112 og var vel egentlig ganske hysterisk. Miranda ble blå rundt leppene og jeg trodde ho bare skulle dö.... Mens jeg da prata med dama på sos så våkna Miranda til og ble slapp og bare sovna nesten. Og ho dama i tlf sa at det hörtes ut som feberkrampe og var ikke noe farlig... NEI VEL??? Men ambulanse var på vei... Hvorfor trenger jeg ambulanse om det ikke er farlig?? Tydeligvis så er det sånn at man må reise på sjukehuset for å se om det er noe betennelse og inflammasjon som er årsaken til feberkrampen... Det viste ikke jeg för ambulansen kom... Vi la på tlf og jeg satt på soverommet med miranda sovende på fanget. Og ho sa at jeg ikke skulle gi noe febernedsettende... (Nei for det hadde jo ikke värt lurt tenkte jeg da...) Så da satt jeg å venta på denne ambulansen som tok en EVIGHET på å komme frem... Så sos dama ringte meg igjen og spurte hvordan det gikk og sa at ambulansen var på ett annet mer akkut oppdrag... Jaha?? FINT! Jeg har ikke peiling på hva kl var eller hvor lang tid ting tok, men alt föltes som en evighet... Og i mellomtiden måtte jeg jo ringe Henrik som så klart var på jobb... Tilslutt kom ambulansen to koselige menn som sa at vi måtte til sjukehuset.. Og jeg bare: Hva skal jeg ha med meg da?? Miranda må jo väre sulten snart?? Jeg fikk litt små panikk av å pakke ned det viktigste selvom dem sa jeg ikke trengte noen ting! Men jeg måtte jo ha med snuttefilt, smokk, vann og klär eller så hadde ho faktisk fryst ihjel på vei hjem!! Så vi kom oss inn i ambulansen og Miranda fikk en dokke... Og da fikk jeg vite at dem hadde värt i Årjeng for der hadde det värt en bilulykke....
Så kom vi oss inn til barnakuten og der hörte dem på lunger, hjerte og titta på örer og hals.. Også var det liksom over.... Og jeg måtte spörre om jeg måtte betale taxi hjem eller om dem fiksa det. Også spurte dem hvordan jeg hadde kommet meg dit og jeg sa eh... ambulanse... Og da var det ååååjaaa men da skal du få en kvittering!
Kommer meg til resepsjonen med en trött og sulten unge, Miranda var faktisk ganske snill.. Og da måtte vi vente i 45min på taxi... Og det hele endte med at jeg uansett måtte betale 100kr til taxien fordi han kjörte en omvei... Men vi kom oss iallefall hjem i snöstormen!!
I går var Miranda som vanlig igjen og hadde litt feber, men så sov ho i nesten 3timer på ettermiddagen og da var feberen borte men ho var fortsatt veldig trött... Så Jeg fikk lagt henne ved 21. Jeg la meg vel rundt 23 tror jeg, og selvfölgelig så sov Miranda mer urolig i natt enn ho har gjort mens ho har hatt feber! Så kl.05 sto vi opp og da fikk ho velling, så tydeligvis så sulter jeg datteren vår... også la vi oss i senga og da sovna vi vel begge to :)
I dag er feberen helt borte og jeg håper Miranda er like glad når ho våkner etter litt soving nå! Da venter vi på pappaen og da skal jeg slappe heeelt av!! Kjenner at jeg trenger ett langt bad og kanskje ett glass vin?? :) Det var lurt! Uansett så er alt bra med oss nå! Eller etter feberen nå så har en forkjölelse kommet på Miranda. Så vi begynner på nytt igjen med snörr og hosting... Jeg kjenner at jeg også snart blir forskjöla også.... Men men... sånn er det å ha barn!
Nå skal jeg gjöre meg klar til å gå ut en tur og få litt frisk luft! Det er nok godt for både meg og Miranda!! Få lösna litt snörr! haha...

Ha en fin lördag :)

Klemmer fra oss!

1 kommentar:

Gunnhild sa...

å himmel.. Dette hørtest ikke noe bra ut.. For en forferdelig følelse.. Huff..
Godt å høre at alt gikk bra til slutt, selvom det ikke var bra når det sto på..
God bedring til dere begge <3