onsdag 2. november 2011

Styr....

I dag var det tid igjen for en titt på magen og litt snakk om graviditet og mine forventninger til födselen. Blir veldig virkelig når man plutselig skal tenke på födselen og tiden etter. Det er virkelig ikke lenge igjen nå. Så var det å kjenne på magen og kjenne om bebisen lå som den skulle. Og det er det som er mest ubehaglig, når dem kjenner etter hvor hode til bebis er. Men jordmora var veldig rask og snudde seg mot meg og sa: Nei, vet du, den har snudd seg med rumpa ned....
Herregud, tenkte jeg, nå blir det styr..... Så jeg må da på ultralyd på mandag for å se om bebisen faktisk ligger med hode opp. Så blir det ny tid for å pröve å snu bebis... Har hört at det også er ganske ubehagelig så jeg blir litt svett av tanken. Samtidig som man nesten håper på keisersnitt. Da får man jo en dato, og da blir plutselig alle mine problemer borte. Men veldig blanda fölelser er hele greia. Det er jo en så heftig opplevelse og föde vanlig, men samtidig er det å ha en dato og ha alle som jeg vil ha her hjemme rundt meg en veldig trygghet og det beste! Men så har jo bebisen fortsatt tid og plass til å snu seg selv igjen. Vi får se hvordan det blir. Blir uansett spennende og koselig og få gå på en ultralyd til! :-)

Ingen kommentarer: