onsdag 10. august 2011

Födsel....


Jeg vill ikke föde... Ja jeg vet, skulle ha tenkt på det litt för! Jeg gjorde det! Sa til Henrik, ikke flere barn, men samtidig ville jeg jo ha flere barn. Nesten med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid så tenkte jeg, nei nei vil ikke föde!!!
Samtidig så leser jeg gamle innlegg her og ser at jeg ville bare ha ut Miranda fortest mulig på slutten.. Den fölelsen kommer vel igjen tenker jeg!
Og det som er så merkelig er at jeg bryr meg når jeg hadde en så lett og fin födsel med Miranda...
Henrik sier han vil ha 3 barn! Og det sier han före bebis nr.2 har kommet! Ikke aktuelt i min verden tror jeg.... Jeg går ikke gravid en gang til, så morsomt er det ikke! ;)

Meg noen timer före Miranda kommer til verden, Hvorfor vil man seg selv så vondt når man må puste inn gass for å föle at man skal overleve!?

Synes nå dem kunne hatt litt finere senger også jeg da.... ;)

1 kommentar:

Em - Mamma till Malva & Liten i magen. sa...

Åh, men det kommer gå så bra - & om du jämför själva födseln med hur länge man är gravid går ju den smärtan över på ett kick! :)

Jag hade också en väldigt lätt & relativt "smärtfri" födsel med Malva, men är såklart ändå orolig för denna gången. Det är ju inte SKÖNT att föda barn, den som säger det måste vara hög på något olagligt, haha!

Men hellre 10 födslar på raken än 9 månaders graviditet säger jag... Avskyr att vara gravid, men är självklart SÅ tacksam att jag får vara det! I min drömvärld skulle jag vilja ha två barn till efter den här, men jag vet ärligt talat inte om jag orkar gå gravid två, eller ens en, gång/er till :p Det är en välsignelse, men också en plåga! Haha :)